Handle trygt på Wallribbon.no. Ta en titt på våre kjøpsbetingelser.
KJØPSVILKÅR
Disse kjøpsbetingelsene gjelder som en avtale mellom deg som forbruker (“deg”) og Wallribbon (“Wallribbon”), reg.nr. 556120-7837, med adresse Sture Steens Väg 9, 341 55 Vittaryd, e-post: info@wallribbon.com, når du bestiller produkter fra www.wallribbon.no (“Nettstedet”).
- SOM REGEL
1.1 For å gjennomføre en bestilling på nettsiden må du bekrefte at du er over 18 år. Wallribbon aksepterer, i henhold til svensk lov, å ikke akseptere kredittkortbetalinger fra personer under 18 år. Wallribbon forbeholder seg retten til, i individuelle tilfeller, å nekte eller endre bestillingen din (f.eks. hvis Wallribbon mistenker svindel, du har oppgitt falsk personlig informasjon og/eller har en manglende betaling av gjeld). Nettstedet og alt innhold eies av Wallribbon eller dets lisenshavere. Innholdet er beskyttet ved å inkludere immaterielle rettigheter og markedslover. Dette betyr at varemerker, handelsnavn, produktnavn, bilder, grafikk, design, layout og informasjonsprodukter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten skriftlig samtykke fra Wallribbon.
1.2 Du garanterer at all informasjonen du har gitt er korrekt.
2. BESTILLING OG GODKJENNING AV KJØPSVILKÅR
2.1 Ved å klikke på “Jeg godtar kjøpsvilkårene”, i Wallribbons digitale kasse (“Checkout”), godtar du disse kjøpsvilkårene for bestilling av våre produkter. Du bekrefter bestillingen av produktene du har lagt i handlekurven ved å klikke på knappen “Bekreft kjøp”.
2.2 Wallribbon godkjenner kun bestillingen din når betalingen er gjennomført og godkjent av kortbetalingsselskapet, alternativt når Billmate/Klarna AB (“Klarna”, “Billmate”) har godkjent kreditten din. Wallribbon forbeholder seg retten til å ikke alltid tilby alle betalingsmåter.
2.3 Etter at du har bekreftet kjøpet, sender Wallribbon en ordrebekreftelse med detaljene for kjøpet til e-postadressen du oppga i kassen. Vær oppmerksom på at det derfor er viktig at du oppgir riktig informasjon ved bestilling. Wallribbon anbefaler at du lagrer ordrebekreftelsen for å lette eventuell kontakt med vår kundestøtte. Ordrebekreftelsen er også ditt bevis på at du har fullført kjøpet. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse innen 24 timer, vennligst kontakt Wallribbon kundestøtte, info@wallribbon.com, for å bekrefte kjøpet.
3. PERSONLIG INFORMASJON
3.1 Wallribbon beskytter din personlige integritet og sikkerhet. Når du handler på nettsiden lagrer vi noen av dine personopplysninger slik at du kan gjennomføre kjøpet. Du har rett til å be om innsyn i informasjonen vi har om deg, og hvis noen opplysninger er feil, kan du få den endret eller slettet. Wallribbon kan også bruke informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen din på nettstedet. For mer informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger og informasjonskapsler, les vår personvernerklæring.
4. VEGGBÅNDS PRODUKTER
4.1 Wallribbon selger og produserer på bestilling: veggplater, ribbeplater og tilbehør med egenskapene og i den utstrekning som er vist i produktbeskrivelsen tilgjengelig på nettsiden. Alle bilder på nettsiden skal kun ses som illustrasjoner. Slike illustrasjoner kan ikke garantere å gjengi produktene du mottar, produktets eksakte utseende, funksjon eller opprinnelse. Wallribbon produserer også produkter i naturmaterialer som trefiner, malte ribber etc. som kan endre utseende over tid og/eller føles patinert over tid på grunn av oksidasjon og/eller normal bruk. Dette er en naturlig prosess med naturlige materialer og ikke grunn til å klage. Wallribbon vil så langt det er mulig informere deg om dette i sine produktbeskrivelser. Hvis du opplever mangel på informasjon, anbefaler vi at du kontakter vår kundestøtte før du fortsetter med kjøpet.
5. PRISER
5.1 Alle priser for produkter oppført på nettsiden vises i den valutaen du velger og der det er aktuelt, inkludert momssatsen for landet som kvitteringen er utstedt til innenfor EU. MVA er ikke inkludert i våre priser for kunder utenfor EU. Bestillinger til land utenfor EU kan være underlagt lokal moms, importavgifter og/eller avgifter som pålegges når pakken din når landet ditt. Du er ansvarlig for betaling av slike importavgifter og avgifter. Wallribbon har ingen kontroll over disse avgiftene, og siden disse avgiftene er forskjellige for forskjellige land, kan ikke Wallribbon forutsi disse kostnadene. Kontakt ditt lokale tollkontor for mer informasjon. Prisen inkluderer ikke betalingsgebyrer og fraktkostnader, som legges til separat.
5.2 Wallribbon forbeholder seg retten til å endre prisene på nettsiden når som helst og å korrigere prisene etter at eventuelle feil har oppstått.
5.3 Prisene kan variere avhengig av hvilket land du bestiller fra. Den endelige prisen for produktene vises i kassen.
5.4 Prisen for frakt av produkter avhenger av produktets størrelse, vekt og hvor produktene skal sendes. Totalpris for produkter og frakt vises i kassen.
5.5 Merk at endring av leveringsland kan påvirke fraktkostnaden.
6. INNBETALING
6.1 For behandling av betalinger bruker Wallribbon en tredjepartsleverandør. Når du har klikket på “Bekreft kjøp”, vil betalingen din bli behandlet av vår tredjeparts betalingstjenesteleverandør, hvor du vil kunne fullføre betalingen. Ved å velge en betalingsmetode bekrefter du at du forstår og godtar at det er Wallribbons tredjeparts betalingstjenesteleverandørs vilkår og betingelser som skal gjelde for betalingen din. Du finner disse betingelsene i kassen før du fullfører bestillingen.
6.2 Du forstår og godtar at det er den gjeldende tredjepartsleverandøren av betalingsløsninger, hvis vilkår gjelder i sin helhet for betalingen din til Wallribbon. Skulle det oppstå et problem med en betaling, skal Wallribbon ikke holdes ansvarlig for dette, men du henvises til å kontakte den respektive betalingsleverandøren.
6.3 Wallribbon forbeholder seg retten til å nekte en bestilling dersom fakturabetaling, eller annen betalingsmåte som du har valgt ikke er godkjent. Wallribbon forbeholder seg retten til å ikke alltid tilby alle betalingsmåter, og endre betalingsmåte dersom ditt valg av betaling av en eller annen grunn ikke fungerer på kjøpstidspunktet.
6.4 Wallribbon lagrer eller administrerer ikke bank- eller kredittkortnumre på nettsiden, eller annen informasjon som du oppgir til betalingsleverandøren.
6.5 Wallribbon forbeholder seg retten til å kansellere et kjøp dersom det er mistanke om svindel.
7. LEVERINGSVILKÅR
7.1 Vi tilbyr ulike fraktmetoder og leveringsbetingelser avhengig av produktet, fraktvekten og hvor du er i verden. Hvilke valg du har mulighet til å gjøre vil fremkomme i kassen når du betaler.
7.2 Fraktmetode – Postagent eller rederiets terminal
7.2.1 Wallribbon gir deg muligheten til å hente prøver, lim, olje og skruer på ditt postkontor eller rederiets terminal. Agenten kan være en mat- og tobakksbutikk. Vær oppmerksom på at når bestillingen din inneholder paneler, lister eller LED-belysning, tilbys du som regel hjemlevering, i noen tilfeller kan også rederiets terminal tilbys som utleveringssted avhengig av ordrestørrelse og land.
7.2.2 Skulle produkter ikke hentes, sendes de tilbake til Wallribbon. For uavhentede produkter vil Wallribbon belaste deg for kostnadene som påløper i forbindelse med returen. Disse kostnadene består av returfrakt og kostnaden for å lagre produkter på et lager før de kan sendes tilbake. Lagerkostnaden utgjør 295 SEK/dag for større bestillinger som leveres på pall eller tilsvarende transportør. For mindre forsendelser utgjør lagringskostnaden 30 SEK/dag/pakke (det kan for eksempel være småting som prøver og skruer). Har du mer enn én pakke vil kostnaden derfor være høyere enn 30 SEK/dag.
7.3 Fraktmetode – Hjemlevering
7.3.1 Wallribbon gir deg muligheten til å få bestillingen levert hjem til deg. Det betyr opp til porten din hvis du bor i leilighet, og opp til tomtegrensen din hvis du bor i hus. “Opp til” betyr så nær porten eller eiendomsgrensen din som en lastebil kan komme.
7.4 Leveringstider
7.4.1 Lagerførte produkter som ribbepaneler, veggpaneler, produktprøver, endelister, skruer, lim, LED-belysning sendes innen 2-7 virkedager.
7.4.2 For produkter som lages på bestilling, som sagede ribbeplater og veggplater i høyden, tilkommer ca 2 virkedager.
7.4.3 Noen produkter har en leveringstid på 5–6 uker som spesifisert på nettsiden.
7.4.4 Uforutsette problemer eller forsinkelser i produksjonen av produktene dine kan påvirke leveringstiden. Utover dette kan ferieperioder føre til lengre leveringstider enn det som er angitt på nettsiden. Wallribbon vil gjøre sitt beste for å informere deg om dette, samt holde deg informert om eventuelle forsinkelser angående leveringen din.
7.4.5 Dersom lagerførte produkter og bestillingsprodukter er en del av samme bestilling, gjelder lengre leveringstid.
7.4.6 Leveringstiden for dine produkter skal alltid betraktes som et estimat som indikerer når din bestilling vil bli levert fra fabrikken. Wallribbon kan ikke gi deg en eksakt leveringsdato for bestillingen din.
7.4.7 Vær oppmerksom på at endring av leveringsland kan påvirke estimert leveringstid.
7.5 Transportskader
7.5.1 Når du mottar din leveranse fra Wallribbon, må du som kunde umiddelbart undersøke og sjekke om emballasjen og/eller produktet er skadet. Dersom det oppdages transportskader på emballasjen og/eller produktet, skal dette noteres på leverandørens/utleveringsstedets transportseddel/avi.
7.5.2 Ved hjemlevering skal eventuelle transportskader på emballasjen og/eller produktet noteres på følgeseddelen/avin før leverandøren forlater lokasjonen.
7.5.3 Eventuelle transportskader på emballasje eller produkt skal dokumenteres med bilder, med og uten emballasje, og meddeles leverandør innen 5 dager etter levering.
7.5.4 Wallribbons ansvar overfor deg for eventuelle tap eller skader som oppstår i forbindelse med din bestilling på nettstedet
7.6 Kundens betalingsevne
7.6.1 Skulle Wallribbon ha grunn til å stille spørsmål ved din betalingsevne, forbeholder Wallribbon seg retten til å stoppe leveransen og har ingen forpliktelse til å gjennomføre leveringen før full betaling av bestillingen er kommet til Wallribbon, alternativt er det tatt beslutning om annen avtale .
8. KLAGE
8.1 Hvis du ønsker å kreve et produkt på grunn av feil, vennligst gi oss beskjed via e-post: info@wallribbon.com.
8.2 Ved klage er Kjøper ansvarlig for alle kostnader for returfrakten. Før du sender produktet, sørg for at saken din er mottatt og godkjent av Wallribbons kundestøtte.
8.3 Ved returfrakt på grunn av reklamasjoner er du ansvarlig for å pakke produktet slik at det ikke blir skadet under transport.
9. FORSINKELSE
9.1 Dersom leveransen blir forsinket fra det som er lovet, refunderer ikke Wallribbon eventuelle kostnader for tapt inntekt eller erstatning for innleid ekstern monteringshjelp. Wallribbon tar ikke ansvar for eventuelle skader som har oppstått som følge av at varslet leveringstid er overskredet.
10. ANGRERETT
10.1 Forbrukere i EU og EØS har 14 dagers angrerett for varer kjøpt på nett fra den dagen varene ble levert til kunden. Dette betyr at du som kunde må gi Wallribbon beskjed om at du angrer på kjøpet innen 14 dager fra den dagen du mottok levering av varer. Du kan gjøre dette ved å sende oss en e-post til info@wallribbon.com og tydelig oppgi at du angrer på kjøpet, eller ved å bruke standarddokumentet for å utøve angreretten produsert av det svenske konsumentverket, klikk her.
Vær oppmerksom på at Wallribbon kun refunderer deg for produktene du har kjøpt, ikke eventuelle kostnader forbundet med frakt, håndtering og/eller betalingsgebyrer eller andre kostnader. Vær oppmerksom på at denne angreretten kun gjelder for forbrukere og ved kjøp fra det vanlige sortimentet. Dette betyr at angreretten ikke eksisterer ved kjøp av et produkt som er produsert i henhold til en kundes unike spesifikasjon, f.eks. å bestille med sagkutt eller produktprøver.
10.2 Ved påberopelse av angreretten vil kjøpesummen bli refundert så snart som mulig, dog senest 14 dager etter at Wallribbon har mottatt din melding om at du hever kjøpet. Wallribbon kan holde tilbake betaling til vi har mottatt varene, eller du har bevist at varene er sendt tilbake til oss. Refusjoner vil bli gjort til kilden for det opprinnelige kjøpet, med mindre annet er avtalt eller det oppstår et problem.
10.3 Ved retur er kjøper forpliktet til å kompensere Wallribbon for eventuell verdireduksjon som oppstod under undersøkelsen av produktet, dersom undersøkelsen var mer omfattende enn nødvendig. Kjøper har imidlertid rett til å kontrollere produktets tilstand ved levering.
10.4 Kjøper er ansvarlig for alle kostnader for returfrakten ved påberopelse av angreretten.
Husk: Merk at returfrakten ved påberopelse av angreretten sannsynligvis vil bli dyrere enn frakten du betalte for å få varene hjem. Dette er fordi det er betydelig dyrere å kjøpe enkeltfrakttjenester enn store fraktvolumer. Skulle det oppstå skade under slik returfrakt, må du kreve erstatning fra fraktselskapet du bruker. Finn derfor ut hvilke forsikringsbetingelser som gjelder for rederiet du leier slik at du vet at du får full erstatning ved en eventuell skade.
Siden alle våre bestillinger er unike, kan vi ikke gi en kostnadsplan for returkostnader. Hvis du har spørsmål angående mulige kostnader for returfrakt, vennligst kontakt Wallribbon kundestøtte, info@wallribbon.com, som vil gjøre sitt beste for å gi deg en estimert kostnad for returfrakt.
10.5 Kjøper er ansvarlig for at produktet returneres i perfekt stand. Produktet skal returneres godt pakket i samme emballasje som det ble levert i eller i tilsvarende emballasje (maks én pakke). Ved eventuell returfrakt ved påberopelse av angreretten er du ansvarlig for å pakke produktet slik at det ikke blir skadet under transport.
10.6 Wallribbon forbeholder seg retten til å nekte retur dersom noen av betingelsene ovenfor ikke er oppfylt.
Returadresse: Vittarydsverken, Sture Steens väg 9, 341 55 Vittaryd
11. GARANTI
11.1 5 års garanti på materialer og fabrikasjonsfeil.
11.2 Wallribbon streber alltid etter å levere høyeste kvalitet, men gir ingen garantier for at kvaliteten, egnetheten eller bruken av produktene vil møte dine forventninger.
11.3 Wallribbons produkter er Wallribbons ansvar inntil de når leveringsadressen.
12. ANSVARSBEGRENSNING
12.1 Wallribbon er ikke ansvarlig for skader og eventuelle kostnader som påløper i forbindelse med installasjon og bruk av Wallribbons produkter.
12.2 Wallribbon er ikke ansvarlig for skader og eventuelle kostnader som påløper som følge av feilstavinger eller utdatert informasjon på nettstedet.
12.3 Med videre henvisning til avsnitt 6, erkjenner og forstår du at det er den gjeldende tredjepartsleverandøren av betalingsløsninger, hvis vilkår gjelder i sin helhet for betalingen din til Wallribbon. Skulle det oppstå et problem med en betaling, skal Wallribbon ikke holdes ansvarlig for dette, men du henvises til å kontakte den respektive betalingsleverandøren.
13. FORCE MAJEURE
13.1 Ved krig, streik, bråk, katastrofe, store prisendringer på verdensmarkedet, feil i elektrisk kommunikasjon, telekommunikasjon, dataforbindelser eller annen kommunikasjon, samt mangelfull eller manglende levering av varer fra underleverandører, og dermed sammenlignbare hendelser som er utenfor Wallribbons kontroll og forutseende , er Wallribbon fritatt fra sine forpliktelser til å oppfylle disse kjøpsbetingelsene under force majeure. Hvis dette skjer, vil Wallribbon prøve å varsle deg om dette.
14. GJELDENDE LOV OG TVISTLØSNING
14.1 Disse betingelsene skal reguleres og konstrueres i samsvar med svensk lov. Så langt loven tillater det, skal tvister som oppstår som følge av, eller i forbindelse med, disse vilkårene, eller din bruk av tjenesten, avgjøres i henhold til svensk lov og av en svensk domstol, med unntak av tilfeller der Wallribbon frivillig velger å ta rettslige skritt mot en kunde eller bruker der den har sitt hjemsted.
14.2 Eventuelle tvister angående opprettelse, tolkning eller anvendelse av disse kjøpsbetingelsene eller andre forhold mellom deg som kunde og Wallribbon, skal avgjøres endelig av en generell domstol med Stockholm tingrett som første instans.
15. ENDRING AV VILKÅR
15.1 Wallribbon forbeholder seg retten til å gjøre endringer i disse vilkårene når som helst. Hvis Wallribbon skulle gjøre endringer i disse vilkårene, vil vi varsle deg ved å publisere endringene på nettsiden. Endringer i vilkårene gjelder fra det øyeblikket du godtar vilkårene (i forbindelse med et kjøp eller besøk på nettsiden), eller 30 dager etter at vi har informert deg om endringene. Wallribbon anbefaler at du jevnlig holder deg oppdatert på nettsiden, for å være oppmerksom på eventuelle endringer i vilkårene.
16. UGYLDIGHET
16.1 Hvis den kompetente domstolen, myndigheten eller voldgiftspanelet finner at en bestemmelse i disse vilkårene er ugyldige eller ikke kan håndheves, vil denne bestemmelsen og alle andre bestemmelser forbli gyldige og håndhevbare i den grad det er tillatt av gjeldende lov. Bestemmelsene som er erklært ugyldige eller ikke håndhevbare vil bli erstattet av relevant juridisk veiledning og råd.
Lovlig navn:
Glimåkra of Sweden AB
BOKS 125
Vävstolsgatan 1
28947 Glimäkra
Sverige
556120-7837